Close

The Times They Are a-Changin

Met SCHAAP kijken we nog steeds positief naar de toekomst. Want ook deze tijden scheppen nieuwe mogelijkheden. Zoals het aanscherpen van onze nuances en visie. Het is duidelijk dat bewust kiezen, kwaliteit en service het verschil in de toekomst nog groter zal maken. Bij SCHAAP zien we dat luxe, relaties en welzijn voor velen er nu anders uitziet dan pakweg een jaar geleden.

Zo brachten de laatste weken niet alleen wat extra tijd om te (her)ontdekken, maar hebben we ook omarmd om in eigen boezem te kijken. Wat en op welke manier willen we het hopelijk fantastische 2021 aanvangen? Hier zijn alvast enkele tips.

 

Leesmateriaal

Om te beginnen hebben we twee geweldige vrij recente menswear magazines ontdekt. Het eerste heet L’etiquette. Ontstaan door een nieuwe generatie van creatieve Parijse vrienden, gepassioneerde boutique winkeliers en jonge tailors. Hun opzet is om een nieuwe wind en vooral een andere mindset rond samenwerken in de herenmode op te zetten.

Waar we zonder meer bijzonder trots op zijn is dat we via Bent van Looy, vermeld werden in N°CINQ. Enige tijd geleden maakten we voor Bent een unieke schilderoutfit in het Belgische Libeco linen, waardoor de cirkel tussen schilder en doek nog een extra dimentie kreeg. Vinger aan de poot heet dat dan in SCHAAP termen.

Verder ontdekten we ook het Amerikaanse WM Brown Project, opgericht door de ondertussen misschien bekendheid Mijnheer Matt Hranek en zijn inspirerende vrouw Yolanda Edwards. WMBrown is Matt zijn palyground waarbij de nadruk meer ligt op zijn hobby’s en vrienden. Deze bestaan uit zich goed te kleden, jagen, vettige night snacks en hectoliters Negroni’s drinken. Een mooi en origineel coffee table magazine en aanrader om deze man te volgen op zijn Instagram (@wmbrownproject).

Waar vele luxe heren magazines naar onze mening blijven steken, is een vaak eenzijdig beeld van peperdure spullen naar voor te schuiven. Zonder persoonlijkheid. Verrassend genoeg slagen ‘L’etiquette’ en ‘The WM Brown Project’ er wonderlijk wel in om dit veel herkenbaarder te maken. Deze magazines leggen de nadruk op relevantie, humor, zelfreflectie en genieten van het leven door te delen. Volledig volgens onze SCHAAP visie en heerlijk leesvoer voor elke modern gentleman die op zoek is naar kwalitatief en inspirerende content.

Neen, wij krijgen geen commissie, maar als u de magazines toch zelf wil ontdekken kan u deze bestellen op de respectievelijke websites:

www.letiquette.so 

www.thewilliambrownproject.com

 

Luistermateriaal

Podcasts, zeg maar een soort luisterverhaal on demand, dat u tegenwoordig via elke smartphone kan beluisteren, zijn niet nieuw. De laatste 10 jaar is dit medium uitgegroeid tot een van de meest succesvolle communicatie tools. Daardoor is het ondertussen ook een overload aan content op alle mogelijke domeinen en cureren we voor u graag geregeld één van onze SCHAAP favorieten.  Het was opvallend lang wachten tot wanneer er iets kwalitatiefs ten tonele kwam rond onze business. HandCut Radio is het geestes kind van de londense journalist Aleks Cvetkovic en is nog steeds één van de meest interessante podcasts gemaakt door een nieuwe generatie waar tailors, designers, fotografen, hun eigen verhaal komen brengen. Ondertussen is seizoen 4 van start gegaan en kunnen wij enkel constateren dat dit ook voor ons een herbevestiging is van onze SCHAAP toekomstblik . Verandering op vele vlakken met een open geest en een “sharing is caring mindset”.

Wij houden alvast onze ogen en oren open en delen zoals steeds binnenkort, heel graag nog enkele interessante nieuwkomers.

www.handcutradio.com

 

Wat is er allemaal aan het veranderen? 

Wat ons vooral gelukkig maakt, is het feit dat er een nieuwe generatie binnen de wereld van herenmode is opgestaan, waar wij onszelf perfect bij thuis voelen. Een generatie waar zowel unieke boetieks als eigenzinnige tailoring concepten in passen, met respect voor het verleden en vooral veel zin in de toekomst. 

We merken dat de betere herenkleding van vandaag geen blindstaren meer is naar gekende labels. Het verkopen van lucht werkt niet meer, mensen vandaag verwachten échte kwaliteit en échte oprechte service. 

Ook de tijd dat het creëren van omzet de nummer één prioriteit is, begint stilaan te veranderen. Bij grotere merken zal dit altijd een stokpaardje zijn, maar de kleine onafhankelijke retailer wordt zich meer bewust van de kwaliteit dan van zijn omzet.

Geen hippie voornemens voor SCHAAP, maar wel een voornemen gebaseerd op relevantie, vormgeving en een dieper doel. Aangezien de kledingindustrie wereldwijd op een verzadigd punt belandt lijkt te zijn, is dit een ideale moment om het businessmodel van wat mannenkleding nu net is, opnieuw onder de loep te nemen. Iets waar wij instinctief al vanaf dag 1 met bezig waren, en wij blijkbaar gelukkig niet alleen.

 

Sharing is more than caring

Er wordt ook meer gedeeld dan ooit. Hier zijn zowel positieve als negatieve zaken aan verbonden. Waar vroeger stiekem gekeken werd wie bij de kleermaker binnenging, is deze generatie er eentje die samen wil ontdekken. Wij zien hier iets positiefs in omdat er veel mensen op deze manier van elkaar kunnen leren. Wat goed is, wordt uitvergroot. Voor ons schept het de mogelijkheid om onze klanten op een fijnere en kwalitatievere manier verder te helpen, en is het zonder meer fijn om te horen dat we niet alleen zijn.

 

Voor nu wensen we u ook een fijne ontdekkingstocht en doen wij niets liever dan even van gedachten wisselen. Voor wie graag net als ons van binnen helemaal warm wordt bij het doorbladeren of luisteren naar bovenstaande media, is altijd welkom. Après corona, zetten we steevast verder in om samen met onze relaties fijne momenten en inspirerende gesprekken te cultiveren. Iets waar ook wij naast het maken van unieke stukken, enorm naar uitkijken.

 

U kan ons steeds per telefoon, mail of via Instagram contacteren. We horen graag wat jullie er van vonden en zoals altijd, hoe we jullie van onze kant kunnen helpen met de realisatie van één of meerdere droomstukken. 

Oprecht warme groeten,

Koen & Ruben.